Obecní úřad Hostín
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
1. Oficiální název:
Obec Hostín
2. Důvod a způsob založení:
Obec Hostín vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů. Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
3. Organizační struktura
Starosta: | Jan Špytko |
Místostarosta: | Magda Hrudková |
Zastupitelé: | David Borecký |
Václav Hlůže | |
Lukáš Honzík | |
Antonín Linek | |
Ludmila Zemanová |
4. Kontaktní spojení
Kontaktní poštovní adresa:
Hostín 56, 277 32
Tel.: 315 696 480, 724 178 160
E-mail: obecniurad@hostin.cz
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Hostín 56, 277 32
Úřední hodiny:
pondělí 9:00-12:00
středa 15:00-19:00
Telefonní čísla:
315 696 480, 602 178 141
Faxové číslo:
není využíváno
Adresa internetové stránky:
www.hostin.cz
Adresa elektronické podatelny:
podatelna@hostin.cz
5. Případné platby můžete poukázat
Komerční banka Mělník, č.ú. 18621171/0100
6. IČ
00510556
7. DIČ
Není
8. Rozpočet v tomto a předchozím roce
Rozpočet obce 2000-2013
Rozpočet obce 2014
Rozpočet obce 2015
Rozpočet obce 2016
Rozpočet obce 2017
Rozpočet obce 2018
Rozpočet obce 2019
Rozpočet obce 2020
Rozpočet obce 2021
Rozpočet obce 2022
Rozpočet obce 2023
9. Žádosti o informace
Informace se poskytuje na základě žádostí nebo zveřejněním.
- na úřední desce – budova OÚ
- na internetová úřední desce na adrese: www.hostin.cz
Informace lze dále získat v kanceláři obecního úřadu v úředních hodinách.
10. Příjem žádostí a dalších podání
Možno podat ústně, písemně, nebo elektronickou poštou.
Na písemnou žádost odpoví obecní úřad písemně. Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dní. Lhůta je ze strany úřadu splněna, když je odpověď ve lhůtě předána k poštovní přepravě. Obecní úřad může lhůtu pro poskytnutí informace prodloužit o 10 dní v případech, uvedených v § 14 odst. 5 pod písmeny a) až c) zákona.
11. Opravné prostředky
Podávají se písemně nebo prostřednictvím elektronické podatelny za podmínek stanovených zákonem
12. Formuláře
Formuláře, potřebné pro řešení obecných životních situací hledejte především na stránkách Ministerstva vnitra České republiky: www.mvcr.cz, příp.: www.form.cz
13. Návody na řešení nejrůznějších životních situací
Naleznete na adrese:
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/6966/_s.155/708/place
www.mvcr.cz/agenda/labyrint
- zák. č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení)
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcích
- zák. č. 152/1994 Sb. o volbách do zastupitelstev v obcích
- zák. č. 71/1967 Sb. o správním řízení
- zák. č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zák. č. 268/1949 Sb. o matrikách
- Prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
- vyhl. Ústředního úřadu pro věci národních výborů č. 97/1961 Sb. o názvech obcí, načování ulic a číslování domů
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích
- zák. č. 135/1982 Sb. o hlášení a evidenci pobytu občanů
- zák. č. 135/1985 Sb. o požární ochraně
- nař. vlády ČR č. 475/1990, kterým se určují pověřené obecní úřady
- zák. č. 564/1990 Sb. o státní správě a samosprávě ve školství
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zák. č. 576/1990 Sb. o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictví
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
- zák. č. 262/1994 Sb. o odměnách členů zastupitelstev v obcích
- zák. č. 256/1992 Sb. o ochraně osobních údajů v informačních systémech
- zák. č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí
- zák. č. 368/1992 Sb. o správních poplatcích
- zák. č. 199/1994 Sb. o zadávání veřejných zakázek
- zákoník práce č. 65/1965 Sb.
- zák. č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikách
- Prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- nař. vlády č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
- zák . č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu
a další
15. Sazebník úhrad za poskytování informací
V roce 2020 nebyla zpoplatněna žádná informace.
16. Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zpráva dle zákona č.106/1999 Sb.
17. Seznam organizací zřízených obcí
nejsou
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají:
- ústně – v kanceláři úřadu
- písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
Obecní úřad Hostín
Hostín 56
277 32 Byšice - e-mailem: podatelna@hostin.cz
- elektronickým podáním: podatelna@hostin.cz
- telefonicky na tel. čísle: 315 696 480
Úřední hodiny:
pondělí 9:00 – 12:00
středa 15:00-19:00
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím – přehled lhůt a termínů
Lhůty:
- Odkaz na zveřejněnou informaci – § 6 odst. l) – 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace – § 14 odst. 5, písm. b) – 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu – § 14 odst.5, písm. c) – 7 dnů
- Poskytnutí informace žadateli – § 14 odst. 5, písm. d) – 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů – § 14 odst. 7) – 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání – § 16 odst. 3) – 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele – § 14 odst. 5, písm. a) – 30 dnů
- Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací – § 16a odst. 3 – 30 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí – § 16 odst. 1) – 15 dnů
Termíny:
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) – od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) – od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat:
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne:
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno:
- Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
- Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.
Další omezení práva na informace:
- Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
- se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
- jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
- Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
- jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
- ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
- by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
- Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
- Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
- probíhajícím trestním řízení,
- rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
- plnění úkolů zpravodajských služeb
- přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
- činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
- Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen „právo autorské“) , je-li v držení
- provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
- škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
- knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
- Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
- kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
- Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.
Jak se o informaci žádá
Žádost o poskytnutí informace se podává:
- ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
- písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Co musí písemná žádost obsahovat
- musí být označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
- musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
- musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
- musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
- brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
Jaký bude postup povinného subjektu
- Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhodnutí o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
- Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
- se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
- bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
- Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
- pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.